Saturday, October 18, 2008

Can't take a Complement !!!


يا سبحان الله
الناس كلها المفروض تتبسط اما حد يشكر فيها
انا بقي لا
زى ما مش بحب حد يشوفنى اقل من ما انا
مش بحب حد برده يشوفنى احسن ما انا شايفه نفسي

انا زى ما انا كده .. حلو قوى ...
هتشوفنى اقل او اكتر ليه ...

يعنى اما حد يتجنن و يفكر يشكر فيا
سواء بجد او هزار ... حقيقي او مجامله ..
بيكره اللحظه اللى فكر فيها يعمل الحركه دى
لانى ساعتها مش زى الناس الطبيعين بقول ميرسي و اهمد و اسكت
لا لازم ادخل فى حوار و نقاش حامى حماسي .. عن مدى صحه و خطا المجامله دى
ويا حظه السيئ اصلا لو كان بيتكلم فى حاجه من My insecurities
:D
لازم نتناقش لحد ما حد فينا يزهق ... و يقول للتانى خلاص براحتك


مش عارف
ماما دايما تقول لى مثل سخيف
نص البلد مش عاجبنى و يا ترى انا اعجب مين

مش عايزه اعجب حد يا ستى
فى ناس بتبقي نازله من غير option الاعجاب اصلا
دى نسخ منتشره فى السوق من زمان
مينفعش باى حال من الاحوال انهم يعجبونى
خصوصا لو حد من الستات اللى يطلق عليهم لقب قراشانات عن جداره
تلاقى الواحده منهم ... فى منتهى الحشريه ...
وعملتى ايه و رحتى فين و جيتى منين ... و ليه معملتيش كده ...
وفجاه بدون مقدمات من غير ما تعرف حاجه عنك
تلاقيها بتفتى فى حياتك ... و بتدى شويه حاجات كده .. المفروض انهم نصايح
بس اللى هو انت المفروض تاخدهم ... على انهم امر مسلم بيه و اوامر لازم تنفذها ..
و انتى عايشه كده ازاى ... و انتقادات سخيفه
و المفروض .. تبتسم و تستقبل الكلام ده ...
و تبقي هتموت وتقولهم ما تروحوا تشوفوا ولادكم بيهببوا ايه الاول
بس لو قلت كده تبقي وغد مش متربى

ولا النوع التانى بتاع الناس اللى عايشه دور البرائه قدام الناس
مش بيعملوا حاجه غلط ... و فى منتهى البرائه
ملايكه مش بيمشوا زينا
لا دول بيطيروا
ومن ورا الناس بتحصل بلاوى ... بس فى السر
واللى يبقي صريح و واضح ... و مش بيعمل نفس الكوارث دى
ولا حتى ربعها
بس مش بيعمل حاجه فى السر ... يبقي فاسق لعين

اه طبعا ميعجبونيش
ولو انا عجبتهم ... يبقي لازم اعيد النظر فى نفسي
لانى ساعتها لازم اتاكد انى غلط

اسكت يا لسانى ... شيئ لطيف انك تبقي لسانك طويل
بس اهو الواحد بيحاول يقلل لماضه و يقصر لسانه
برده اهله ملهمش ذنب .. لانهم مضطرين يتعاملوا مع الناس الغريبه دى

No comments: