Sunday, October 19, 2008

رســــالــــة الـــــى مــجــهـــول



مش بعرف اكتب شعر و كلام مزوق ... بس بحبك
من قبل ما اعرف اسمك ... بحبك
من قبل ما اعرف اسمى ... بحبك
من قبل ما اعرف اتكلم .. افهم .. او حتى احب ... و انا بحبك
احساسي بيك اقوى من احساسي بنفسي و الكون
حبك جوه قلبى ... بيكسره و يداويه
بيكسره عشان بيحبك من غير ما يعرفك
و بيداويه عشان حبك هو الحياه لقلبي




اسفه يا حبيبي .. اسفه على كل كلمه بينطقها لسانى لغيرك
اسفه على كل نظره و همسه و ضحكه لغيرك
جنون انك تحس انك بتخون حد لسه متعرفوش
بس قلبي يعرفك ... حتى لو باقي حواسي مشافتكش
بس انت بس اللى من حقه يشوف ضعفى .. رومانسيتى .. انوثتى
لو حد شافهم غيرك .. هحس انى بخونك
وانا مقدرش اخونك ... مقدرش اسمح للنسمه تجرحك .. انا اموت قبل ما انا اجرحك
انت اللى فاهمنى ... عارفنى ... حبيبي انا .. انا و بس
مش مهم تكون الرجل الخارق .. المهم تبقي راجل
الرجل بتاعى انا




انت اللى ممكن تسعدنى و ربنا يعوضنى بيك عن كل لحظه حزن عشتها
نظره من عنيك بالدنيا و اللى فيها .. بحياتى قبلك كلها
بس يا رب ما يبقي فى حياتى بقيه بعدك
معاك بنسي حريتى .. بنسي نفسي



انت قلبى .. ابنى .. حبيبي .. ابويا .. صديقي .. اخويا .. كل دنيتى
الناس ممكن متفهمش .. بس انت فاهم
البنت اما تحب بجد .. حتى لو كانت رئيسه دوله
بتبقي ست امينه ... لسي السيد
مش خوف ... ولا غصب ... بس حب
احنا بنبوس ايدين و رجلين الاطفال و بنخاف عليهم
عشان بنحبهم ... و بنبقي فى منتهى القوه
ضعفي قدامك .. فى حضنك .. منتهى القوه
انا بحط ماسك القوه و التماسك قدام العالم .. عشان انت معايا
فى ضهرى و جنبي و حواليا
انت الامان .. فى عالم مفيهوش امان
انت كل اللى ليا



انا عارفه انى مستهلكش ... عشان انت تستاهل احسن واحده فى الدنيا
بس انا عارفه ان مفيش واحده ممكن تحبك قدى
و بدعي ربنا .. ان حبى لك يعوضك و يكفيك
ولو ان حتى حبى لك .. ميجيش نقطه فى بحر من اللى انت تستاهله
نفسي اديك الدنيا و ما فيها
عشان انت حبك الدنيا و ما فيها ليا



كان نفسي ...
اعرف اقول شعر .. بس كل اشعار الدنيا مش كفايه عليك
كل مزيكا الدنيا مش كفايه عليك .. كل الروايات اللى اتعملت و اللى هتتعمل
متقدرش توصف احساسي بيك
نفسي تأمر .. وانا انفذ ..
بحبك و انت قوى ... و انا ضعيفه و قوتك بتحمينى و محوطانى
و بحبك و انت ضعيف .. بين ايديا .. فى حضنى
قلبى اللى هيتكسر مع كل دمعه منك .. هيقوينى لحد ما تقف على رجلك و تبقي اقوى من الاول
بحبك فى ضعفك اكتر من قوتك .. اذا كان ممكن حبك فى قلبى يزيد
بحبك فى مرضك قبل صحتك
فى فقرك قبل غناك
الناس بيقولوا ان الفقر اذا دخل من الباب الحب يخرج من الشباك
بس هما ميعرفوش حاجه
ميعرفوش انى واثقه فيك واثقه
انك هتقدر تحول الفقر... غنى
عشان انت طموح .. ذكى .. قوى .. و مع حبنا و صبر
هنقدر نحقق كل احلامنا انا استحمل اى حاجه عشانك ... عشان بحبك بجد
اى حب و حنان اى حد شافهم منى او من غيري ... ولا حاجه بالنسبه للى شايلاه ليك



عايزاك مجنون .. و عاقل .. حنين .. و قاسي .. تقتحم الاسوار اللى بنياها حوالين قلبي
اعرفك زى كف يدي و اكتشف فيك حاجه جديده كل يوم
كل يوم تبهرنى .. و احمد ربنا انك من نصيبي
عايزاك مجنون و انا عاقله
عاقل و انا مجنونه
تكملنى و اكملك ... لا الجنون ياخدنا ولا العقل يحبطنا
حنين عليا اكتر من امى
و قاسي ... تنسي حنيتك و تلبس قناع القسوه عشان تحمينى من الغلط زى ابويا

No comments: