Saturday, October 18, 2008

الدماغ فيها ايه ؟؟


هى الدماغ فيها ايه ..
مش عارفه ... هى فيها حاجات كتير و مفيهاش حاجه
فى احلام و اوهام و افكار .. امل و عزيمه و اصرار و يأس و كسل ..
حب و غضب .. و جنون ...

و اسئله
اسئله كتيره ...

هو انا عبيطه ؟؟
ساعات بحس انى عبيطه و ساذجه ...
او حد فاكس ..
وساعات بحس انى حد قاسي ...
ان قلبى مليان قسوه ... بتطلع على ناس من غير ذنب ..

بس انا لا كده و لا كده ...

انا بنت عاديه ... فى منى كتير ..
مش اميره الحفله ... اللى البطل بيحلم بيها ..
و يخلص الفيلم برقصه شاعريه ..
بس برده مش البنت الشريره اللى بتخسر فى اخر الفيلم ..

انا البنت اللى محدش بياخد باله منها .. وممكن حد ياخد باله قبل اخر الفيلم
و ممكن الفيلم يخلص من غير ما حد ياخد باله ..
بس اصلا ميهمنيش الفيلم ..

انا عايزه اعيش حياتى ... بكل ما تحمله كلمه اعيش من معانى ..
عايزه الف و ادور ... و ازور اماكن كتسر و اقابل ناس اكتر
وحشين و حلوين ... لانى هتعلم من الاتنين و افهم حاجات اكتر
عايزه اتعب و افشل و انجح ..
لسه محددتش انا عايزه اعمل ايه ... بس اللى متاكده منه انى عايزه اعمل حاجات كتير
معنديش ادنى استعداد انى ابقي حد روتينى عايش حياه سخيفه
نهارى زى ليلي و امبارح زى انهارده
لا كل يوم .. يوم جديد و حلم جديد .. بس محتاجه اتحرر من حاجات و قيود كتير الاول
بس هانت ... هانت قوى


معلقه معايا اليومين دول اغنيه اليسا
من كتر حبى فيك خلاص انا قربت اكرهك .. عشان مش عارفه اكتر من اللى عملته اعمل ايه

مش عارفه اذا كنت ممكن اوصل للكره
بس بيتهيالى انى هبعد
انا عمرى ما بعدت عن حد .. مهما كان الحد ده عمل ..
عمري ما اخدت قرار انى ابعد عن حد
كنت بستنى اما الطرف التانى ياخد القرار ده ..
مش عشان انا بموت فيهم و هما مش طايقيننى ..
بس مبعرفش اسيب حد محتاجلى .. او مش ضرورى محتاجلى .. مش بعرف اتخلى عن حد و خلاص
مهما كانوا اذونى

بس ممكن اخد القرار ده مع حد بحبه
عشان لما تبقي مش عارف تتصرف مع اللى بتحبهم
كل حاجه بتبقي بتالم قوى
الزعل بيالم ...و الفرح كمان بيالم ...
وانت عاجز .. مش عارف تتصرف ..
مش عارفه هقدر اخد القرار ده ولا لا

بس لو خدته
اعرفوا كويس انى ببعد مش عشان بكرهكوا او مش طايقاكوا
بس عشان بحبكوا زياده عن اللزوم
ومبقتش قادره اتحمل بجد
تعبت قوى

No comments: